0

آهن آلات شهر آهن یکی از بهترین مراکزی است که در زمینه فروش انواع آهن آلات فعالیت می کند. این مجموعه با فروش تیرآهن، قوطی، میلگرد، نبشی و سایر مقاطع فولادی می تواند محصولات آهنی مورد نیاز در پروژه های عمرانی را تامین کند.

میلگرد یکی از اصلی ­ترین و ضروری ­ترین مصالح در پروژه­ های صنعتی، عمرانی و ساختمانی به شمار می ­آید. میلگرد، پروفیلی با سطح مقطع دایره­ای و توپر از جنس فولاد است. این محصول پرکاربرد از نظر شکل ظاهری، استاندارد، نوع، جنس و سایز به دسته­ بندی ­های متفاوتی تقسیم می ­شود. برای خرید میلگرد باید ابتدا در مورد انواع آن اطلاعات کافی به دست آورید. قدم مهم بعدی اطلاع از قیمت روز میلگرد است. هر میلگرد با توجه به کیفیت، سایز، وزن و کارخانه­ ای که آن را تولید کرده، قیمت متفاوتی دارد. در این مطلب تمام نکات مورد نیاز در مورد این محصول، راهنمای دریافت قیمت و خرید انواع میلگرد را در اختیار شما قرار می ­دهیم.

 

انواع میلگرد

میلگردها با توجه به جنس، شکل، استاندارد تولید و کاربرد به چند دسته تقسیم می ­شوند. این محصول بر اساس شکل ظاهری دو دسته­ کلی میلگرد ساده و آجدار را تشکیل می ­دهد. میلگرد ساده (A1) سطحی صاف و صیقل ­خورده دارد، از انعطاف ­پذیری خوبی برخوردار است و در جوشکاری و آهنگری به کار می ­رود. میلگرد آجدار همان­طور که از اسمش پیداست بعد از طی پروسه­ نورد شمش فولادی به وسیله­ قالب ­های آج ­زنی از حالت صاف خارج و آجدار می ­شود.

این نوع میلگرد بر اساس استاندارد کشور روسیه در سه گروه شامل میلگرد آجدار A2، A3 و A4 تولید و به بازار عرضه می ­شود. میلگرد A2 آج­ های فنری و مارپیچی دارد، نیمه­ خشک است و برای ساخت خاموت و مش به کار می ­رود. میلگرد A3 آج­ های جناقی دارد که پرمصرف ­تر است و استحکام بالایی دارد و در ساختمان ­سازی مورد استفاده قرار می ­گیرد. میلگرد A4 آج­ های مرکب دارد، سخت و شکل ­پذیر است و در اجزای دیوارهای برشی و قاب به کار برده می ­شود.

راهنمای دریافت قیمت و خرید انواع میلگرد

آیا تا به حال به عدد حک شده بر روی میلگرد توجه کرده­ اید؟ این عدد نشان ­دهنده­ سایز قطر میلگرد است. این محصول در ایران اغلب از سایز 8 تا 32 میلی­متر موجود است. میلگردها با توجه به وزن و کیفیت مواد سازنده به دو دسته­ سبک و سنگین تقسیم می ­شوند. میلگرد سبک، وزنی کمتر از حد استاندارد دارد و کیفیت آن پایین ­تر است. در مقابل، میلگرد سنگین از وزن استاندارد و کیفیت بالاتری برخوردار است. میلگردها بر اساس جنس و نوع به 6 دسته­ اروپایی، فولاد کربن، پوشش اپوکسی، گالوانیزه، فایبرگلاس لیمر و فولاد ضدزنگ تقسیم می ­شوند. دسته­ بندی این محصول با توجه به کاربرد آن شامل: میلگرد راستا، خاموت، سنجاقی، خرک، رکابی، ادکا، حرارتی، کلاف و ممان منفی است.

راهنمای دریافت قیمت و خرید انواع میلگرد

راهنمای دریافت قیمت لحظه ­ای میلگرد در شهر آهن

تعیین قیمت میلگرد در بازار به عوامل متعددی وابسته است. از جمله فاکتورهایی که قیمت این محصول را بی ­ثبات کرده و گاه به صورت لحظه ­ای تغییر می ­دهد می­توان به نرخ ارز، تورم، کارخانه­ تولید­ کننده، نوسانات بازار آهن، هزینه­ حمل و نقل و نوع میلگرد اشاره کرد. به شما توصیه می ­کنیم ابتدا نوع، سایز، وزن، استاندارد و شکل دلخواه میلگرد خود را مشخص کنید. در مرحله­ بعد برند تولید کننده­ مد نظر خود را انتخاب کنید. در ادامه مشخص کنید قرار است مستقیم از کارخانه خرید کنید یا سراغ بنگاه و مراکز فروش میلگرد بروید. خرید مستقیم از کارخانه زمانی صرفه­ اقتصادی دارد که حجم سفارش شما زیاد و فاصله­ تا کارخانه کم باشد.

کلام آخر

میلگرد محصولی پرکاربرد در پروژه های صنعتی و ساختمان­ سازی محسوب می ­شود و انواع مختلفی دارد. به دلایل متعددی مثل نوسانات بازار آهن، قیمت این محصول به صورت روزانه و گاه لحظه­ ای تغییر می ­کند. به همین دلیل افرادی که قصد خرید این محصول را دارند باید به قیمت های به روز این محصول دسترسی داشته باشند.

شهر آهن به عنوان تخصصی ­ترین مجموعه در عرصه­ تامین و توزیع محصولات فولادی مثل میلگرد در کشور مشغول به فعالیت است. در وب سایت این مجموعه می ­توانید قیمت لحظه ­ای و به­ روز انواع محصولات فلزی و فولادی را با انتخاب کارخانه­ مورد نظر مشاهده کنید. شهر آهن کادری مجرب و حرفه ­ای گرد هم آورده تا به تمام سوالات شما در مورد آهن آلات و قیمت آن پاسخ دهد و شما را برای خریدی مطمئن و مقرون به صرفه راهنمایی کند. جهت استعلام قیمت پروفیل و میلگرد با کارشناسان فروش این مجموعه تماس بگیرید.