سفره یکبار مصرف (خرید بی واسطه) و لیست قیمت 1402

سفره یکبار مصرف به عنوان یک محصول پرکاربرد در مراسمات و مهمانی‌ها در ایران استفاده می‌شود. این محصول معمولا از جنس کاغذ یا پلاستیک ساخته می‌شوند و پس از استفاده دور انداخته می‌شوند. محبوبیت سفره یکبار مصرف به دلایلی مانند سهولت در نظافت، جمع کردن سریع و کاهش هزینه‌ها بوده است. از آنجایی که کیفیت این محصولات ممکن است متفاوت باشند، بهتر است از برندها و شرکت‌های معتبر خرید کنید، همچنین قبل از خرید نوع استفاده خود را مشخص کنید. سفره یکبار مصرف در اشکال و اندازه‌های مختلفی در بازار موجود هستند. بسته به نوع مهمانی و تعداد مهمانان، می‌توانید سفره‌های یکبار مصرف مناسب را از تولیدی آراسته انتخاب کنید. این شرکت محصولات خود را با مناسب‌ترین قیمت و بدون واسطه، در اختیار خریداران قرار می‌دهد، به همین خاطر با بهترین قیمت سفره یکبار مصرف را می‌توانید از این شرکت خریداری کنید. در حقیقت با مراجعه به سایت یکبار مصرف آراسته می توانید لیست قیمت 1402 را مشاهده کنید و خریدی بی واسطه را با مناسب ترین هزینه تجربه خواهید کرد.

سفره یکبار مصرف (خرید بی واسطه) و لیست قیمت 1402

سفره یکبار مصرف

سفره‌های یکبار مصرف به عنوان ابزاری کارآمد در مهمانی و مجالس ظاهر شده‌اند. این سفره‌ها با جلوه‌های مختلف، از طراحی‌های رنگارنگ و متنوع گرفته تا الگوها و تصاویر جذاب، به مهمانی ها زیبایی می‌بخشند. بیشتر محصولات یکبار مصرف از مواد پلیمری تهیه می‌شوند که شامل مواد نفتی و فرآورده‌های آن‌ها هستند. پلیمرها مانند پلی‌اتیلن و نایلون در تولید سفره‌های یکبار مصرف استفاده می‌شوند. پلی‌اتیلن، به عنوان یک پلاستیک متداول، به طور گسترده در صنعت بسته‌بندی استفاده شده و محصولات یکبار مصرف نیز از این پلاستیک ساخته می‌شوند. برای تولید سفره یکبار مصرف نیز، پلی‌اتیلن با ماده‌ای به نام کربن مخلوط می‌شود و سپس در فرآیندهای مختلفی مانند چاپ و طرح‌زدن روی آن، از مستربچ استفاده می‌شود. مستربچ، دانه‌های رنگی است که برای چاپ نایلون استفاده شده و در تولید سفره‌های یکبار مصرف نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. تعداد رنگ‌های مورد استفاده در این محصولات، بستگی به طرح و عرض آن ها دارد. این محصولات می‌توانند به صورت تک رنگ، دو رنگ یا چند رنگ باشند. انتخاب تعداد رنگ‌ها بستگی به طرح مورد نظر، نیاز سازنده و نوع سفارشات دارد. نکته مهمی که باید به یاد داشته باشید، این است که این محصولات، به دلیل استفاده از مواد پلیمری نفتی، می‌توانند تاثیرات محیطی مختلفی داشته باشند و به تولید زباله‌های بیشتر منجر شوند، به همین دلیل امروزه استفاده از انواع محصولات کاغذی و آلومینیومی رایج شده است.

سفره یکبار مصرف

مزایای استفاده از سفره یکبار مصرف

استفاده از سفره‌های یکبار مصرف امروزه به دلیل مزایای فراوانی که ارائه می‌دهند، جایگاه ویژه‌ای در رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها و… پیدا کرده است. این سفره‌ها با امکانات ویژه‌ای که دارند، توجه صاحبان کسب‌وکارها و مصرف‌کنندگان را به خود جلب کرده‌اند.
یکی از اصلی‌ترین مزایای استفاده از سفره‌های یکبار مصرف، صرفه‌جویی در زمان است. عدم نیاز به تمیز کردن و شستشوی آن ها، امکان دور انداختن بلافاصله پس از استفاده را فراهم می‌کند. این امر به ویژه در محیط‌های پرتردد مانند رستوران‌ها کمک می‌کند تا زمان کارکنان برای نظافت کاهش یابد.
صرفه‌جویی در هزینه نیز یکی دیگر از مزایای استفاده از سفره یکبار مصرف است، به این صورت که عدم نیاز به استفاده از مواد شوینده و انرژی برای شستشو، موجب کاهش هزینه‌ها و افزایش سودآوری می‌شود، همچنین سفره‌های یکبار مصرف به دلیل بهداشتی بودن، احتمال انتقال بیماری‌ها را به شدت کاهش می‌دهند و برای مجالس و مهمانی‌ها مناسب می‌باشند. البته این را در نظر بگیرید که تولید محصول با مواد اولیه با کیفیت توسط برند و تایید توسط وزارت بهداشت، سلامت و بهداشتی بودن آن را تایید می کند.
در مواقع سفر و کمپینگ، این سفره‌ها به دلیل جمع و جور بودن و نیاز کمتر به حمل و نقل، گزینه‌ای ایده‌آل هستند. عدم نیاز به شستشو و وقت‌گیری کمتر برای نگهداری، آن ها را به همراهی آسان در مسافرت‌ها و فعالیت‌های خارج از منزل تبدیل کرده است.
عدم نیاز به شستشو این محصول، میزان مصرف آب را به شدت کاهش می‌دهد و این در راستای حفظ منابع آبی و کاهش آلودگی محیطی موثر است.
سفره‌های یکبار مصرف به دلیل سبکی و انعطاف‌پذیری بالا، به راحتی قابل حمل و نقل هستند. این ویژگی باعث می‌شود تا جای کمتری را اشغال کرده و در هر مکان و زمان به راحتی با خود حمل شوند.

مزایای استفاده از سفره یکبار مصرف

مواد اولیه ساخت سفره های یک بار مصرف چیست؟

مواد اولیه تولید سفره یکبار مصرف، بسته به جنس محصول نهایی متفاوت است. برای محصولات پلاستیکی یکبار مصرف، پلی‌اتیلن گرانول به عنوان ماده اصلی استفاده می‌شود. پلی‌اتیلن یک نوع پلاستیک است که از اتیلن به عنوان ماده اصلی تولید می‌شود. اتیلن به طور گسترده از نفت خام به دست می‌آید و در فرآیند پلیمریزاسیون تبدیل به پلی‌اتیلن می‌شود. پلی‌اتیلن دارای خواصی مانند انعطاف‌پذیری، مقاومت در برابر آب و شیمیایی‌ها، خواص عایق حرارتی و الکتریکی است که آن را برای ساخت سفره‌های یکبار مصرف مناسب می‌کند. علاوه بر پلی‌اتیلن، مواد دیگری مانند کربن و رنگ‌ها نیز در فرآیند تولید سفره‌های پلاستیکی استفاده می‌شوند. کربن به عنوان یک عامل پرکننده و تقویت‌کننده استفاده می‌شود تا محصول تولیدی، بتواند مقاومت و استحکام مناسبی داشته باشد، همچنین رنگ‌ها برای ایجاد طرح‌ها و زیبایی در این محصولات استفاده می‌شوند.
از آنجا که سفره یکبار مصرف انواع مختلفی دارند، مواد اولیه تولید آنها نیز متفاوت است. به این صورت که سفره‌های کاغذی از کاغذ بهداشتی با کیفیت ساخته می‌شوند. کاغذهای مناسب برای این محصولات باید دارای ویژگی‌هایی مانند سختی و انعطاف، مقاومت در برابر رطوبت و حرارت باشند. در فرآیند تولید این محصولات، کاغذ با استفاده از روش‌هایی مانند لمیناسیون، پلاستیک‌بندی یا استفاده از پوشش‌های مقاوم در برابر رطوبت تقویت می‌شود. مدل دیگری از این محصولات، با مواد پلی استر تولید می‌شوند. پلی استر یک نوع پلاستیک مصنوعی است که به دلیل خواصی مانند مقاومت در برابر رطوبت، مقاومت مکانیکی بالا، قابلیت شستشو و بازیافت، برای تولید سفره‌های قابل شستشو مناسب است.

مواد اولیه ساخت سفره های یک بار مصرف چیست؟

خط تولید سفره یکبار مصرف

صفر تا صد تولید سفره یکبار مصرف با استفاده از دستگاه اکسترودر با نوع اکسترود پیوسته است. اکسترودر یک دستگاه صنعتی است که مواد قابل ذوب را از طریق یک قالب مشخص می‌کند و به شکل پیوسته و یکنواخت از آن خارج می‌کند. در صورت تولید محصولات یکبار مصرف، مواد اولیه نایلون به شکل مذاب به داخل اکسترودر تزریق می‌شود و از طریق قالب‌های مشخص به شکل‌ سفره در عرض مورد نظر تولید می‌شوند. پس از مرحله تولید نایلون، عملیات جرقه‌گیری انجام می‌شود. این عملیات باعث ایجاد چاپ روی سطح محصول نهایی می‌شود و دوام و مقاومت چاپ را افزایش می‌دهد. در این عمل سطح نایلون با استفاده از جرقه‌های الکتریکی باردار می‌شود. این جرقه‌ها باعث ایجاد تغییرات سطحی در نایلون می‌شوند و امکان چاپ ماندگار و مقاوم بر روی محصول را فراهم می‌کنند. با توجه به سفارش مشتری، عرض سفره می‌تواند متفاوت باشد. عرض‌های معمول برای این محصولات شامل 80، 100 و 120 سانتیمتر هستند.
مجموعه آراسته با تمرکز بر تولید و فروش انواع سفره یکبار مصرف با کیفیت بالا و با استفاده از متدهای جدید باعث جلب رضایت مشتریان شده است. برای دستیابی به این هدف، مجموعه آراسته از کادری مجرب و پرتلاش استفاده می‌کند که در زمینه تولید و فروش محصولات، تجربه بالایی دارند. به سایت آراسته مراجعه کنید و سفره موردنظر خود را خریداری کنید. قطعا با مشاهده لیست قیمت سفره یکبار مصرف 1402 آراسته به مناسب بودن قیمت های ارائه شده آن یقین پیدا خواهید کرد.