ناک باکس قهوه چیست؟

آماده کردن اسپرسو در کوتاه ترین زمان ممکن و با سرعت عمل بالا، برای قهوه فروشی‌ها و کافه دارها اهمیت بسیار بالایی دارد. اگر شما به عنوان یک باریستا نگران اتلاف زمان خود برای تمیز کردن بسکت قهوه اسپرسوساز هستید باید از ناک باکس قهوه استفاده کنید. اما ناک باکس قهوه چیست؟

برای پاسخ به این سوال بهتر است در ابتدا فرآیند آماده سازی قهوه با استفاده از یک دستگاه اسپرسو ساز را مرور کنیم. در ابتدا قهوه را به وسیله ابزاری به نام تمپر داخل بسکت دستگاه، تمپ می‌کنند. سپس بسکت را به دستگاه وصل کرده و فرآیند قهوه گیری شروع می‌شود.

وقتی قهوه دم‌آوری می‌شود، دانه‌های آن به هم فشرده شده و داخل بسکت محکم می‌شوند. بنابراین هنگامی که بسکت از دستگاه جدا می‌شود تمیز کردن آن کمی سخت خواهد بود. اگر شما آن را به زمین بزنید قطعا دسته دچار آسیب خواهد شد. اگر هم آن را به وسیله قاشق تمیز کنید، هم زمان شما اتلاف خواهد شد و هم ممکن است دانه‌های قهوه به اطراف پرتاب شوند، و از طرفی دسته نیاز به شستشو خواهد داشت چون کامل تمیز نخواهد شد.

بنابراین راحت‌ترین، ساده‌ترین و کارآمدترین راه استفاده از ناک باکس است. در این مقاله در مورد نحوه استفاده از این وسیله به صورت کامل توضیح داده خواهد شد.

نحوه استفاده از ناک باکس

نحوه استفاده از ناک باکس

ما در توضیحات بالا تا حدودی فرآیند آماده سازی قهوه را مختصر و مفید برای شما توضیح دادیم. حال به قسمت خالی کردن بسکت می‌رسیم. همان‌طور که گفتیم دانه‌های قهوه بر اثر تمپ کردن ابزاری به نام تمپر، در بسکت فشرده شده‌اند و به وسیله آب جوش نیز حسابی مرطوب و به هم چسبیده شده‌اند. بنابراین بهترین، ساده ترین، تمیز‌ترین، کارآمدترین و سریع‌ترین راه برای تخلیه بسکت، استفاده از ناک باکس است. ساختار ناک باکس به گونه‌ای است که به سرعت باعث تخلیه قهوه داخل بسکت می‌شود. اما چگونه؟

ناک باکس یک جعبه و ظرف مخصوص است که در وسط آن یک میله محکم با روکش پلاستیکی ضخیم و انعطاف پذیر وجود دارد. شما پس از باز کردن دسته از دستگاه اسپرسوساز، باید آن را محکم روی میله تعبیه شده در وسط دستگاه بکوبید. این ضربه باعث کنده شدن قهوه‌ها از بسکت و افتادن آن‌ها به صورت یک‌جا، در داخل ناک باکس خواهد شد.

بدین صورت شما به سرعت می‌توانید مجددا بسکت را پر کرده، قهوه را تمپ کنید، دسته را به دستگاه وصل کنید و قهوه بعدی را بدون معطلی حاضر کنید. همچنین به دلیل اینکه تفاله‌های قهوه در این مخزن، به صورت یکدست و کاملا تمیز جمع‌آوری شده‌اند، قابل استفاده در مصارف مختلف از جمله اسکراب صورت و یا کود گلدان‌های آپارتمانی نیز هستند.

البته بد نیست که در مورد تمیزی میز کار با استفاده از ناک باکس نیز صحبت کنیم. اگر شما از ناک باکس استفاده کنید، میز کارتان نیز کاملا تمیز و مرتب خواهد ماند و دانه‌های قهوه اطراف دستگاه ریخته نمی شوند.

حال که نحوه استفاده از ناک باکس را آموزش دیدید، بهتر است در مورد انواع آن و مدل‌های گوناگون آن نیز اطلاعاتی داشته باشید. این محصول در جنس‌های مختلف از جمله استیل و پلاستیک وجود دارد. البته مدل‌های آن نیز با یکدیگر متفاوت هستند. به عنوان مثال برخی کشویی و برخی ساده هستند؛ که انتخاب نوع و مدل آن، بستگی به سلیقه و نیاز شما دارد.

خرید و قیمت ناک باکس در قهوه پخش

خرید و قیمت ناک باکس در قهوه پخش

قهوه پخش به عنوان یکی از فروشندگان معتبر انواع ابزار آلات مخصوص قهوه، اقدام به توزیع و فروش ظرف مخصوص تفاله قهوه درجه یک، استاندارد و کارآمد نیز نموده است. شما می‌توانید به منظور استعلام قیمت ناک باکس از طریق کاتالوگ محصولات قهوه پخش اقدام کنید. البته همانطور که گفتیم این محصول مدل‌های گوناگونی دارد و در جنس‌های مختلف نیز تولید می‌شود.

بنابراین اولین عامل موثر بر قیمت ناک باکس جنس آن و دومین عامل موثر نیز مدل و اندازه آن است. توصیه ما به شما این است که حتما در کنار اسپرسوساز خود، به فکر خرید ناک باکس مناسب نیز باشید. به خصوص اگر کافه دارید و در روز به دفعات مکرر قهوه آماده می‌کنید. قهوه پخش این محصول را برای مصارف مختلف از جمله منزل و کافه ارائه نموده است. انتخاب نوع، مدل، جنس و رنگ آن نیز وابسته به سلیقه شما است.

فراموش نکنید که برای خرید ناک باکس حتما یه کیفیت و مقاومت میله آن دقت کنید. زیرا همان‌طور که از اسم این وسیله نیز پیداست، شما می‌بایست به منظور تخلیه کردن تفاله‌ها، دسته اسپرسوساز را محکم بر روی میله بکوبید. بنابراین دقت کنید که کیفیت میله، مقاومت آن و استاندارد بودن آن در حد اعلا باشند تا هم بسکت به خوبی و به سرعت تخلیه شود، و هم به دسته اسپرسوساز آسیبی نرسد.