قیمت سنگ اسلب پشت تلویزیون

در چند سال اخیر، بسیاری از طراحان فضاهای داخلی برای بخش‌های مختلف ساختمان با کاربری‌های گوناگون، قسمت‌هایی مجزا با ویژگی‌های منحصربه‌فرد در نظر می‌گیرند. بعضی از این بخش‌ها که معمولاً کاربرد خاصی دارند، در خانه‌های بزرگ قابل پیاده‌سازی هستند. یکی از آیتم‌هایی که در خانه‌های کوچک هم می‌توان قسمتی از اتاق نشیمن را به آن اختصاص داد، تی‌وی وال یا دیوار پشت تلویزیون است. برای تزئین و کاور این دیوار از مصالح خاصی استفاده می‌شود و سنگ اسلب را می‌توان یکی از محبوب‌ترین دیوارپوش‌های موجود در این زمینه دانست. البته قیمت سنگ اسلب پشت تلویزیون بسیار بالا است و بعضی طراحان از متریال دیگر به جای آن استفاده می‌کنند.

این نوع مصالح با توجه به این‌که از سنگ‌های مختلف درست می‌شود، به راحتی می‌تواند افراد مختلف با سلیقه‌های متنوع را راضی نگه دارد. اسلب با نام‌های دیگری مثل سنگ برگه یا ورقه هم شناخته می‌شود.

ابعاد سنگ اسلب پشت تلویزیون

سنگ‌های ورقه در واقع بلوک‌های سنگی هستند که از معدن به کارخانه برده شده و در آنجا به وسیله اره برش داده می‌شوند. ابعاد این متریال، ارتباط نزدیک و تنگاتنگی با نوع کاربرد و محل استفاده از آن‌ها دارد، اما قبل از تعیین ابعاد سنگ برگه پشت تلویزیون باید بررسی کرد که چه نوع متریالی برای تی‌وی وال مشتری مناسب است. از جمله مصالح ساختمانی مناسب برای پیاده‌سازی روی دیوار پشت تلویزیون عبارت است از مرمر به صورت بک‌لایت یا ساده، مرمریت در رنگ‌های مختلف، چینی سفید یا طرح‌دار و گرانیت.

شرکت‌های طراحی دکوراسیون داخلی، ابعاد سنگ را بر اساس موقعیت و سایز دیوار پشت تلویزیون تعیین می‌کنند. از آنجایی که تلویزیون به عنوان یکی از وسایل حائز اهمیت در منزل، بالاترین دیوار خانه را به خود اختصاص دهد، بسیار محتمل است. بنابراین به طور کلی برای طراحی این قسمت از خانه به متریالی با ابعاد بزرگ نیاز خواهید داشت. در این صورت کمترین شکاف میان تایل‌ها در پشت تلویزیون به چشم می‌خورد. تایل‌های اسلب، ابعادی بزرگتر از تایل‌های معمولی دارند و بزرگترین سایز آن‌ها 100*100 سانتی‌متر است. البته استفاده از اسلب‌هایی با ابعاد بزرگتر، یک قانون کلی برای انتخاب متریال مناسب تی‌وی وال نیست و می‌توان برای بعضی طرح‌های خاص از ابعاد پایین‌تر این محصولات استفاده کرد. به طور قطع، ابعاد مختلف سرامیک اسلب، طراح‌هایی زیبا و جذاب خلق خواهند کرد.

ابعاد سنگ اسلب پشت تلویزیون

شما مشتریان گرامی می‌توانید تنوع بالایی از ابعاد اسلب پشت تلویزیون را در فروشگاه سنگ گرانیت مروارید مشهد مشاهده کنید. همچنین کارشناسان ما مشاوره‌های کافی را برای خرید محصول مورد نظر شما در اختیارتان قرار خواهند داد.

نصب سنگ اسلب پشت تلویزیون

اسلب می‌تواند دیوارهای مختلف را پوشانده و باعث زیباتر دیده شدن آن‌ها شود. به همین دلیل این محصول در خانه‌های لوکس، ساختمان‌های اداری و تجاری با دکوراسیون مدرن زیاد به کار می‌رود. بعضی از کاربردهای این نوع متریال عبارتند از:

  • دیوار گچی داخل خانه
  • پشت تلویزیون
  • دیوار شومینه
  • دیواره‌های آسانسور
  • دیوار هتل‌ها و مراکز تجاری
  • ایجاد دیوارهای کاذب داخل ساختمان

برخی افراد تصور می‌کنند که خودشان قادر به نصب این متریال پشت تلویزیون و سایر قسمت‌های خانه هستند، اما باید بگوییم که اندازه‌گیری مساحت فضای مورد نظر، آماده‌سازی سطح پیش از نصب و خود پروسه نصب نیاز به دانش، تجربه و دقت بالایی دارد. بنابراین از آنجایی که هزینه خرید اسلب هم بالا است، بهتر است که خودتان اقدام به نصب آن روی دیوار نکنید. در زمان پیاده‌سازی طرح پشت تلویزیون با استفاده از این نوع متریال باید نکات زیر را هم در نظر داشت:

  • برای نصب این محصول در خانه یا هر مکان دیگری، مناسب‌ترین جا را برای آن در نظر بگیرید. این مکان باید دید خوبی داشته باشد.
  • بهتر است که بعد از خرید این محصولات از فروشگاه‌هایی مثل سنگ گرانیت مروارید مشهد، از خود آن‌ها بخواهید که نصاب حرفه‌ای و متخصص به محل نصب بفرستند. از حمل این نوع متریال به محل پروژه توسط خودتان اجتناب کنید.
  • محلی که تایل‌ها می‌خواهند روی آن نصب شوند، باید به خوبی صیقلی داده و صاف شود.
  • ابعاد تایل باید متناسب با مکان نصب انتخاب شود. برای مثال در صورت کوچک بودن دیوار و بزرگ بودن ابعاد اسلب، مجبور خواهید شد که مقداری از آن را ببرید. این کار به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌شود.  
  • در صورتی که اسلب‌ها نقش و نگارهای موازی دارند، دقت کنید که آن‌ها دقیقا روبروی یکدیگر نصب شوند.  

قیمت سنگ اسلب پشت تلویزیون

قیمت اسلب‌های پشت تلویزیون به نوع، جنس متریال و همچنین طرح و رنگ آن‌ها بستگی دارد. معمولاً سنگ‌های طبیعی نسبت به انواع مصنوعی مثل کوارتز و کورین دارای قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تر و اقتصادی‌تری هستند. علاوه بر این، محصولات مذکور به واسطه داشتن نمایی طبیعی زیبایی فضای داخلی را دوچندان کرده و توجهات بسیاری را به خود جلب می‌کنند. در ضمن، انواع سنگ برگه کاربرد زیادی در طراحی صفحات کابینت و آشپزخانه داشته و با قیمت مناسب خود، می‌توانند حسی دلنشین و آرامش‌بخش را به دکوراسیون منزل هدیه دهند.

قیمت سنگ اسلب پشت تلویزیون

البته قیمت این محصول بسته به ابعاد برش آن متغیر است. همچنین روند برش کاری، پولیش کاری و حمل‌ونقل ساخت‌تر و حساس‌تر متریال مورد بحث را نیز می‌توان از عوامل موثر بر بالاتر بودن قیمت آن نسبت به سایر محصولات دانست.