قیمت سنگ نما رومی سفید

یکی از مهم‌ترین المان‌های زیبایی ساختمان، نمای بیرونی آن است. نمای بیرونی علاوه بر زیبایی، باید مستحکم و بادوام هم باشد. نما رومی که یکی از پرطرفدارترین و زیباترین سبک‌های نمای بیرونی ساختمان است؛ به دلیل به کار رفتن ستون‌ها و سرستون‌های جذاب سنگی، استحکام بالایی داشته و عمر مفید ساختمان را نیز افزایش می‌دهد.

سنگ نما رومی سفید، زیباترین و پرطرفدارترین سنگ نما ساختمان است، چون این رنگ علاوه بر بزرگ‌تر و زیباتر نشان دادن ساختمان، در صورت کثیف شدن، نمای نامناسب و آزاردهنده‌ای ندارد. با ما در بررسی قیمت سنگ نما رومی سفید همراه باشید.

نما رومی

این سبک برگرفته از معماری روم باستان است. تمدن روم نیازی به معرفی ندارد؛ هنر، فرهنگ، ادبیات و معماری، اولین کلماتی است که برای توصیف این تمدن به کار می‌رود و ساختمان‌های باشکوه باقی مانده از قرن‌ها پیش، خود سند این ادعاست. چه چیزی این ساختمان‌های زیبا را هنوز سرپا نگاه داشته است؟ پاسخ این سوال در دو کلمه خلاصه می‌شود: «معماری رومی» . این معماری نه تنها زیبا و باشکوه است، بلکه استوار و مستحکم هم هست و این بهترین دلیل برای انتخاب نما رومی برای ساختمان شماست.

مزایا نما رومی

مزایا نما رومی

شاید نما رومی به دلیل سنگی بودن گران به نظر برسد، اما با نگاهی دقیق‌تر می‌فهمیم که این هزینه واقعاً ارزشش را دارد چون:

  • در مقایسه با سایر مصالحی که برای نما بیرونی ساختمان بکار گرفته می‌شود، سنگ‌های بکار رفته در این نما به دلیل ضخامت و استحکام بالایی که دارند، می‌توانند به شکل قابل توجهی عمر مفید ساختمان را افزایش دهند.
  • نما رومی، ساختمان را در برابر شرایط نامساعد جوی و ضربه مقاوم‌تر می‌کند.
  • بکارگیری ستون‌های سنگی مقاومت سازه را در برابر لرزش افزایش می‌دهد
  • اجرای نما رومی بسیار آسان است چون بسیاری از المان‌های اجرایی آن مثل ستون‌ها و کتیبه‌ها به صورت پیش‌ساخته در بازار مصالح ساختمانی موجود بوده و تنها برای اجرای آن به متخصصین این حوزه نیاز است.
  • مصالح این نما در دسترس و نسبتا ارزان است.

البته زیبایی را هم نباید دست کم گرفت. نقوش زیبا و رنگ‌های زنده سنگ‌ها، نما ساختمان را به یک شاهکار هنری تبدیل می‌کنند. این حالت به دلایل زیر اتفاق می‌افتد:

  • ستون‌های بلند و سرستون‌های باشکوه
  • منحنی و قوس‌های دقیق و ظریف
  • کتیبه
  • هلال
  • قاب پنجره
  • رعایت تقارن

این المان‌های دکوراتیو، نمای یک ساختمان کوچک را مثل یک موزه، بزرگ و مجلل نشان می‌دهد. به دلیل جزئیات زیادی که در این نمای باشکوه به کار می‌رود، علاوه بر بالا رفتن هزینه مصالح، هزینه اجرایی نسبتاً بالایی هم دارد. برای جلوگیری از اتمام بودجه قبل از پایان کار، بهتر است قیمت به روز مصالح مورد نیاز را بدانید.

خرید و قیمت بروز انواع سنگ نما رومی سفید

قیمت نما رومی به چه چیزی بستگی دارد؟ چگونه سنگ مناسب نما رومی را انتخاب کنید؟ چه رنگ‌هایی مناسب این نما است؟ آیا اقلیم در اجرا نما رومی اهمیت دارد؟ اگر این سوالات ذهنتان را درگیر کرده، نگران نباشید. چون پاسخ تمام سوالات شما نزد ماست. در درجه اول، قیمت تمام شده نما رومی به سنگی که انتخاب می‌کنید بستگی دارد. در اجرا نما رومی از سنگ‌های متنوعی استفاده می‌شود که در این میان استفاده از گرانیت، مرمریت، لایمستون و تراورتن متداول‌تر است.

تراورتن

اگر ساختمان شما در مناطق شرجی و مرطوب واقع شده، تنها انتخاب برای نما رومی تراورتن است. چون مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارد. در صورتی که ساختمان شما در مناطق سردسیر واقع شده، تنها انتخاب برای اجرای نما رومی تراورتن است. چون تخلخل مناسبی داشته و در صورت بارش باران و یخ‌زدگی آب بر روی نما، آسیب زیادی نمی‌بیند. اگر ساختمان شما در مناطق گرمسیر واقع شده، یکی از انتخاب‌های مناسب اجرا نما رومی، تراورتن است. چون اشعه UV را جذب نکرده و از بیش از حد گرم شدن نما جلوگیری می‌کند. بهتر است در مکان‌های گرمسیری از رنگ‌های روشن‌تر برای نما استفاده کنید. چنانچه دوست ندارید صدای پا در راه‌پله آزارتان دهد، از تراورتن استفاده کنید.

مرمریت

 مرمریت با داشتن نقوش نازک فراوان، رنگ‌های متنوع و شفافیت بالایی که دارد، همیشه یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای اجرای نما ساختمان است. استفاده از مرمریت سفید و شیری در نما رومی بسیار متداول‌ است. چون درخشش این سنگ‌ها در نور، جلال و شکوه معماری رومی را چند برابر می‌کند. از مرمریت در اقلیم گرم و خشک استفاده کنید. چون مقاومت گرمایی بالایی دارد، اما در برابر رطوبت ضعیف است.

خرید و قیمت بروز انواع سنگ نما رومی سفید

لایمستون

 این سنگ‌های رسوبی جوان به دلیل ماهیت کلسیت وآهک ،درخشش کمتری داشته و برای افراد مات پسند مناسب هستند. استفاده از این سنگ‌ها در نما رومی در کنار نورپردازی ماهرانه، یک نمای شیک نئوکلاسیک به ساختمان می‌بخشد.

گرانیت

 استفاده از گرانیت در نما رومی مناطق گرمسیری توصیه می‌شود. چون نه تنها مقاومت بالایی در برابر گرما دارد، بلکه از ضریب انبساط بالایی برخوردار بوده و در برابر تغییرات دمایی مقاوم است. همچنین به دلیل مقاومت خوبی که در برابر ضربات دارد، در راه‌پله ساختمان هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما می‌توانید با استفاده از این سنگ در راه‌پله و نما، یکپارچگی و هماهنگی طراحی را افزایش دهید.

سخن پایانی

نما رومی زیبا و مجلل است، اما آسیب‌پذیر و گران هم هست. پس می‌توان این طور گفت که در صورتی این نما را روی ساختمان ارزشمند خود اجرا کنید که...

  • متخصصین توانمندی این نما را اجرا کنند.
  • سنگ مناسب را انتخاب کرده باشید.
  • از مرکز معتبری مصالح را خریداری کرده باشید.
  • مشاوره تخصصی دریافت کرده باشید.

اگر گزینه اول را در اختیار دارید، خیالتان بابت سایر گزینه‌ها راحت باشد، چون مشاورین ما شما را تا پایان راه همراهی خواهند کرد.