بندکشی سرامیک با سیمان سفید و پودر سنگ

برای تعمیر خانه و بازسازی آن لازم است اقدامات ساختمانی را طبق اصول خاصی انجام دهید. از جمله اقداماتی که در این زمینه حائز اهمیت است، بندکشی سرامیک و کاشی است. با استفاده از مواد خاص و بهره‌گیری از ابزار کاربردی می‌توان بندکشی سرامیک را انجام داد. انتخاب بهترین ملات برای بندکشی سرامیک کف دستشویی، حمام و قسمت‌های دیگر خانه با دقت زیادی باید انجام گیرد. اگر بندکشی سرامیک و کاشی را با دقت بالایی انجام دهید، به دو هدف خود یعنی زیبایی و حفظ دوام مصالح می‌توانید کمک کنید. به هیچ عنوان نباید به سراغ متریال ضعیف و غیر مقاوم جهت بندکشی سرامیک خانه رفت. با توجه به اینکه بخشی از قسمت‌های خانه مانند سرویس بهداشتی و حمام همواره در معرض رطوبت قرار دارند، بسیار مهم است که با بهترین متریال، بندکشی سرامیک کاشی و کفپوش آنها را انجام دهید. با ما همراه باشید تا به بررسی مخلوط سیمان سفید و پودر سنگ و نحوه بندکشی سرامیک با استفاده از آنها بپردازیم.

0 تا 100 مخلوط سیمان سفید و پودر سنگ و نحوه بندکشی

یکی از مهم‌ترین و پرمصرف‌ترین مصالحی که برای ساختمان سازی، تعمیر و بازسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد، سیمان است. امروزه انواع مختلفی از سیمان برای امور گوناگون در دسترس قرار گرفته‌اند. سیمان سفید به عنوان یکی از مصالح ساختمانی برای بندکشی اهمیت زیادی دارد. با وجود اینکه می‌توان پودر سنگ را با سیمان پورتلند و سیمان معمولی نیز مخلوط کرد ولی به واسطه رنگ سفیدی که سیمان سفید دارد، این سیمان جهت بندکشی و استفاده در نما گزینه‌ای بهتر است. این سیمان معمولا به صورت دوغاب ترکیب پودر سنگ و سیمان سفید مورد استفاده قرار می‌گیرد. بسته به نوع کاربرد می‌توان برای غلیظ یا رقیق کردن این مخلوط اقدام نمود.

برای بندکشی کاشی و سرامیک می‌توان از ترکیب پودر سنگ و سیمان سفید استفاده کرد. لازم است به شکل دوغاب یک ملات رقیق درست کرد. سپس فواصلی که بین سرامیک و کاشی وجود دارند را می‌توانید با این دوغاب پر کنید. با توجه به خاصیت ضد آبی که ملات پودر سنگ و سیمان سفید دارد، گزینه‌ای عالی برای استفاده در سرویس بهداشتی و کف حمام است. برای بندکشی نمای ساختمان با هدف پر کردن فاصله بین کاشی و سرامیک نیز می‌توان از ترکیب پودر سنگ و سیمان سفید استفاده کرد. علاوه بر این برای آجر چینی و بتن‌ریزی نیز می‌توان از این مخلوط نهایت بهره را برد.

0 تا 100 مخلوط سیمان سفید و پودر سنگ و نحوه بندکشی

طرز تهیه ملات سیمان سفید و پودر سنگ

هنگامی که قصد مخلوط کردن پودر سنگ و سیمان سفید برای بندکشی ساختمان را دارید، لازم است چند نکته را در نظر بگیرید. دقت در انتخاب نسبت ترکیب سیمان سفید و پودر سنگ از جمله مهم‌ترین موارد در این زمینه است. گاهی اوقات بسته به نوع مصرفی که قصد دارید از این مخلوط داشته باشید، غلظت معینی برای آن تعیین خواهید کرد. برای غلیظ کردن این ملات، میزان پودر سنگ موجود در آن را باید افزایش داد. اگر قصد دارید ملات رقیق‌تری تهیه کنید، مقداری آب به ترکیب بیفزایید.

به طور معمول هنگام تهیه مخلوط سیمان سفید و پودر سنگ برای بندکشی باید ترکیب 50 _ 50 را برای آنها در نظر بگیرید. برای دوغاب و درزگیری بین کاشی و سرامیک توصیه می‌کنیم که ملات را مقداری رقیق کنید و مقداری آب به مخلوطی که ایجاد کرده‌اید، بیفزایید.

  • ابتدا یک ظرف تمیز را آماده کنید.
  • سپس پودر سنگ و سیمان سفید را در هم ترکیب کرده و آن را به شکل تپه در بیاورید.
  • اکنون وسط آن را با استفاده از بیلچه گود کنید.
  • به اندازه‌ای که نیاز دارید ملات رقیق باشد به آن آب بیفزایید.
  • اکنون می‌توانید مخلوط ایجاد شده را با هم ترکیب کرده تا ملات مورد نظر به دست بیاید.

اگر به دنبال این هستید که بدانید چه اندازه دوغاب برای درزگیری بین سرامیک‌ها و بندکشی آنها لازم است، ابتدا اندازه سرامیک را در نظر داشته باشید. برای هر متر مربع از سرامیک و کاشی‌ها حدود 1 لیتر دوغاب مصرف می‌شود.

با توجه به رنگ کاشی و سرامیک توصیه می‌کنیم که از رنگ‌های متناسب در این ترکیب استفاده کرده تا زیبایی کار را دوچندان کنید. مهمترین نکته‌ای که در بندکشی سرامیک با استفاده از مخلوط سیمان سفید و پودر سنگ وجود دارد، تهیه دوغاب با حالت مایع است. اگر قصد بندکشی کاشی دیوار را دارید، توصیه می‌کنیم که حالت خمیری را برای دوغاب در نظر داشته باشید.

طرز تهیه ملات سیمان سفید و پودر سنگ

  • نحوه ریختن دوغاب روی سطح

پس از اینکه دوغاب مورد نظر را تهیه کردید، می‌توانید آن را بر روی سطح کار بریزید. با استفاده از تی می‌توان بر روی کل سطح دوغاب را پخش کرد. اکنون با یک پارچه نمدار دوغاب اضافی که بر روی سطح وجود دارد را پاک کنید. پس از چند ساعت امکان تردد بر روی سطح مورد نظر وجود دارد.

  • بندکشی کاشی دیوار

برای بندکشی سرامیک و کاشی دیوار حتما از دستکش استفاده کنید. با استفاده از یک تکه چوب می‌توان دوغاب را بر روی درزها قرار داد. دقت داشته باشید که تمام بندها هم تراز باشند.

مخلوط پودر سنگ و سیمان سفید برای تهیه دوغاب و قرارگیری بر روی درز بین سرامیک و کاشی کیفیت بالایی دارد. سعی کنید برای بندکشی و همچنین اجرای نما، ترکیب مناسبی از سیمان سفید و پودر سنگ را تهیه نمایید.