جایگزین سنگ روی کابینت

یکی از مهمترین نیازهای فردی، زندگی در محیطی زیبا، تمیز و امن است. برای بسیاری از ما، انتخاب لوازم منزل و دکوراسیون داخلی، به هیچ عنوان کار ساده‌ای نیست؛ هجوم ایده‌های ناب گوناگون از یک طرف و عاقبت‌ اندیشی و مشکلات اقتصادی از طرفی دیگر، فرایند انتخاب را سخت و زمان‌بر می‌کند.

این مشکلات دقیقا زمانی چند برابر می‌شوند که شما در چرخه انتخاب میان گزینه محبوب و گزینه مقرون به صرفه به شک می‌افتید. توصیه خبرگان را نمی‌توانید نادیده بگیرید و از طرفی نیم‌نگاهی به جیبتان و بعد قیمت مصالح می‌اندازید و آنقدر به فکر فرو می‌روید که سرتان گیج می‌رود و در انتها انتخابی اشتباه باعث دردسرهای بعدی می‌شود.

یکی از این مشکلات که تقریبا همه با آن دست به گریبان شده‌ایم، انتخاب سنگ روی کابینت است. زیبایی ظاهری کابینت‌ها دقیقا به اندازه کارایی آنها اهمیت دارد و چالش اصلی دقیقا همینجاست؛ باید صفحه‌ای روی کابینت‌ها قرار دهید که هم‌زمان هم زیبا و هماهنگ با دکوراسیون منزل باشد، هم کارایی و مقاومت داشته باشد و هم بنا به شرایط اقتصادی مقرون به ‌صرفه و ارزان باشد.

تصمیم واقعا دشواری است؛ اما سوال اصلی این است که آیا همچین گزینه‌ای اصلا وجود خارجی دارد؟! بله، البته، قطعا وجود دارد و اتفاقا قادر است همه انتظارات شما را برآورده کند. این گزینه ام دی اف طرح سنگ است. با ما در بررسی این متریال شگفت‌انگیز همراه باشید.

صفحه کابینت

مهم‌ترین عامل تعیین‌کننده قیمت کابینت‌های آشپزخانه شما، جنس صفحه روی آن است. در شرایط اقتصادی فعلی کشور، باید بدون تعارف به تمامی گزینه‌های گران‌قیمت نه گفته و با بررسی دقیق مزایا و معایت اجناس، دست به انتخابی هوشمندانه زد. صفحه کابینت را از متریال بسیار متنوعی می‌توان ساخت، که هر کدام ویژگی منحصر به خود را داشته و قیمت تمام شده متفاوتی نیز دارند.

  • صفحه کابینت استیل: استفاده از استیل به عنوان صفحه کابینت خانگی خیلی مرسوم نیست، اما باز هم افرادی هستند که تمایل به طراحی یک جزیره به عنوان یک آشپزخانه حرفه‌ای را دارند. دقیقا در مرکز آشپزخانه فضای مناسبی برای قراردادن اجاق گاز، سینک و فر استیل شماست و طراحی این قسمت می‌تواند به صورت یکپارچه استیل باشد. همچنین یخچال و ماشین ظرفشویی و ماشین لباسشویی نقره‌ای رنگ، هماهنگی زیبایی با این جزیره شگفت‌انگیز دارد. اگر برای سایر کابینت‌ها از سنگ‌های مصنوعی یا طبیعی سفید استفاده شود، شما آشپزخانه‌ای دلباز و زیبا خواهید داشت.
  • صفحه کابینت چوبی: چوب فضا را گرم و صمیمی کرده و یک بافت سنتی و روستایی را به خانه هدیه می‌کند. شما می‌توانید علاوه بر کابینت‌های چوبی سنتی، یک صفحه چوبی دکوراتیو را بر روی جزیره قرار داده و فضای خانه را به سبکی تلفیقی دکور کنید. البته به یاد داشته باشیم که چوب در برابر رطوبت و انواع مواد شوینده به شدت حساس است.
  • صفحه کابینت ام دی اف: ام دی اف سالهاست که جایگاه اول فروش را در اختیار دارد؛ البته پرفروش بودن این متریال به دلیل زیبایی یا دوام آن نیست، بلکه تنها به دلیل تنوع رنگ، قیمت مناسب و سهولت در هماهنگ سازی آن با سایر نقاط خانه است. ام دی اف در برابر رطوبت به شدت آسیب‌پذیر است.
  • صفحه کابینت سنگ طبیعی: زیبایی و مقاومت در برابر رطوبت دو ویژگی مهمی است که از صفحه کابینت انتظار می‌رود؛ صفحه کابینت سنگی هر دو ویژگی را دارد. بزرگترین ضعف این متریال حساس بودن آن به مواد شوینده، و قیمت بالای آن است.
  • صفحه کابینت سنگ مصنوعی: اگر از دکور کردن خانه با سنگ لذت می‌برید اما نگران قیمت بالا و آسیب‌پذیری سنگ‌های طبیعی هستید، سنگ‌های مصنوعی بهترین گزینه هستند. مارمونایت، کورین و کوارتز همان سبک جذاب را بسیار ارزان‌تر و مقاوم‌تر برایتان خلق می‌کنند.

صفحه کابینت

ام دی اف طرح سنگ بهترین جایگزین سنگ روی کابینت

ام دی اف طرح سنگ یک انتخاب هوشمندانه برای تمام کسانی است که از سبک سنگی لذت می‌برند، اما دوست ندارند نگران لکه‌های به جا مانده از غذا، یا کدر شدن سنگ‌ها به دلیل مواد شوینده باشند.

مغز این صفحات ام دی اف است، این یعنی بسیار سبک‌تر، گرم‌تر و ارزان‌تر از سنگ‌های طبیعی و مصنوعی است. روکش این ام دی اف‌ها ملامینه و طرح سنگ است، یعنی به همان اندازه سنگ زیبا و شیک، اما بسیار مقاوم‌تر در برابر رنگ و مواد شوینده است.

ام دی اف طرح سنگ بهترین جایگزین سنگ روی کابینت

یکی دیگر از مزایای ام دی اف طرح سنگ ظاهر یکپارچه آن است. سنگ‌های طبیعی ابعاد خاص خود را دارند، ولی ام دی اف را به ابعاد مورد نیاز می‌توان برش زده و استفاده کرد. حذف این محدودیت، یکی از مزایای ارزشمند ام دی اف است.

تصمیم‌گیری در مورد دکور خانه و لوازم خانگی بسیار دشوار است، پس سعی کنید زمان کافی را به این کار اختصاص دهید. تمامی تغییراتی که قصد دارید پیاده‌سازی کنید را کنار هم قرار داده و با بررسی ژورنال‌های مرتبط بهترین سبک را برای منزلتان انتخاب کنید.