قیمت بهترین سنگ نمای ساختمان

امروزه در ساختمان سازی یکی از مهم‌ترین فاکتورهای زیبایی، نمای ساختمان است. نمای ساختمان باید به گونه‌ای ساخته و طراحی شود که ظاهری شیک و لاکچری به ساختمان ببخشد. نمای بیرونی ساختمان نشان‌دهنده کیفیت، سبک و ارزش ساختمان است.

برای ساختن یک ساختمان از مصالح متفاوتی با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه استفاده می‌کنند، اما استفاده از سنگ‌ برای نمای ساختمان تحت هر شرایطی بسیار رایج است. البته ناگفته نماند که تنوع در سنگ‌های نمای ساختمان زیاد است و افراد بر اساس سلیقه و نیاز خود، سنگ را برای به کاربردن در نمای ساختمان انتخاب می‌کنند. بهترین سنگ‌های نمای ساختمان از ویژگی‌های مشترک و منحصر به فردی برخوردار هستند.

قیمت بهترین سنگ نمای ساختمان به عوامل مختلفی از جمله ابعاد، رنگ، نوع فراوری و علل دیگر بستگی دارد. در ادامه به معرفی ۱۰ سنگ نمای پرکاربرد همراه با بازه قیمت آن‌ها می‌پردازیم.

معرفی 10 سنگ نمای پرکاربرد همراه با بازه قیمت

در این قسمت به معرفی ۱۰ سنگ نمای پرکاربرد همراه با بازه قیمت آن‌ها می‌پردازیم. تمامی این سنگ‌ها از مقاومت نسبتا بالایی برخورداند و به همین خاطر برای نمای ساختمان مناسب هستند. قیمت تمامی این سنگ‌ها متغیر است، اما ما تلاش کرده‌ایم بازه قیمت این سنگ‌ها را در حال حاضر در این مقاله به شما عزیزان ارائه کنیم.

  • گرانیت

 این سنگ از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است. مقاومت در برابر تمامی شرایط جوی و آب و هوایی نیز از ویژگی‌های این سنگ محسوب‌ می‌شود. بازه قیمت این سنگ ۳۰۰ هزار تومان تا ۱ میلیون و ۵۰۰ است.

  • تراورتن

این سنگ ویژگی‌های بسیار خوبی دارد و برای نمای ساختمان بسیار مناسب است. مقاومت بالا در برابر شرایط جوی، زیبایی ظاهری و وجود خلل و فرج از ویژگی‌های برتر این سنگ ‌محسوب می‌شود. این ویژگی‌ها باعث می‌شوند که ملات به راحتی و با میزان قابل قبولی باعث چسبیده شدن سنگ‌ها به یکدیگر شوند. بازه قیمت این سنگ از ۵۰۰ هزار تومان تا ۴ میلیون تومان است.

  • مرمریت

این سنگ با سنگ مرمر متفاوت است. از ویژگی‌های این سنگ می‌توان به ساب پذیری بالا، تنوع در رنگ و طرح اشاره کرد. مرمریت مقاومت پایینی دارد و از آن در نمای ساختمان به میزان کمتری استفاده می‌کنند. بازه قیمت سنگ مرمریت ۳۰۰ هزار تا ۱میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

معرفی 10 سنگ نمای پرکاربرد همراه با بازه قیمت

  • سند استون

سنگ سند استون از دسته سنگ‌های رسوبی محسوب می‌شود. این سنگ در برابر هوازدگی مقاومت بالایی دارد. میزان چسبندگی سند استون به ملات کم است و به همین خاطر در استفاده از آن برای نمای ساختمان از گیره اسکوپ سنگ نیز استفاده می‌کنند‌.  بازه قیمت این سنگ ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان است.

  • مرمر

این سنگ یکی از زیباترین سنگ‌هایی است که می‌توان در نمای ساختمان از آن استفاده کرد‌. براق بودن این سنگ باعث انعکاس نور از آن و زیبایی منحصر به فردی می‌شود. مقاومت پایین این سنگ تحت تابش نور خورشید باعث می‌شود که این سنگ به مرور کدر شود. ۲۰۰ هزار تومان تا ۱ میلیون تومان بازه قیمت این سنگ است.

  • کوارتزیت

این سنگ از محبوبیت بالایی در ساختن نمای ساختمان برخوردار است. جذب آب مطلوب، نگهداری راحت، دوام بالا، سازگاری مطلوب با محیط زیست و مقاومت بالا در برابر شرایط جوی از ویژگی‌های عالی این سنگ به شمار می‌روند. بازه قیمت این سنگ ۱۰۰ هزار تا ۱میلیون تومان است.

  • ماسه سنگ

ماسه سنگ مقاومت خوبی در برابر شرایط آب و هوایی دارد و استفاده از آن برای نمای ساختمان مناسب است، زیرا این سنگ از ظاهر زیبایی برخوردار است. بازه قیمت ماسه سنگ از ۲۰۰ هزارتومان تا ۲ میلیون تومان است.

  • سنگ آهکی

درجه سختی این سنگ ۳ تا ۴ است. ترکیب این سنگ با آب به میزان پختگی آن بستگی دارد. بازه قیمت این سنگ ۳۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون تومان است.

  • ترامیت

این سنگ از لحاظ ویژگی‌هایی که دارد به سنگ تراورتن شبیه است. از ویژگی‌های این سنگ ‌می‌توان به مقاومت کم در برابر رطوبت، صیقل پذیری و یکدست بودن رگه‌های آن اشاره کرد. بازه قیمت این سنگ از ۱۵۰ هزار تومان تا ۵۰۰ هزار تومان است.

  • سنگ چینی

سنگ چینی مقاومت بالایی دارد و از آن در کار‌های حجمی زنی و ابزار زنی استفاده می‌کنند. این سنگ در رنگ‌های سفید و طوسی موجود است. بازه قیمت سنگ چینی ۴۰۰ هزارتومان تا ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

معرفی 10 سنگ نمای پرکاربرد همراه با بازه قیمت

ویژگی‌های بهترین سنگ‌های نمای ساختمان

بهترین سنگ‌های نمای ساختمان از ویژگی‌های بسیار خوبی برخوردارند و به همین خاطر محبوبیت بالایی نزد پیمانکاران و مهندسین دارند. این ویژگی‌ها عبارتند از:

  • مقاومت در برابر سایش و ترک‌خوردگی
  • مقاومت در برابر باران‌های اسیدی
  • امکان صیقل و برش دادن آن‌ها
  • یکدست و صاف بودن سطح سنگ
  • فاقد هوازدگی و پوسیدگی
  • مقاوم در برابر نفوذ آب

 همه سنگ‌های مناسب در نمای ساختمان با توجه به ویژگی‌هایی که دارند، کاربرد متفاوتی نیز دارند. قیمت این سنگ‌ها به عوامل مختلفی بستگی دارند.