جدیدترین سنگ نمای ساختمان

از مصالح ساختمانی که باعث استحکام و دوام بیشتر هر ساختمان می‌شود به سنگ‌نمای آن می‌توانیم اشاره کنیم؛ که بر اساس سلیقه و شرایط سرمایه گذاری کارفرما انتخاب می‌شود. سنگ‌ها به خصوص سنگ‌نما ها نسبت به برخی از مصالح ساختمانی بودجه زیادتری را به خودشان اختصاص می‌دهند؛ در نتیجه برای انتخاب یک سنگ ایده‌آل به عنوان سنگ‌نما بایستی به بودجه‌بندی که برای انتخاب سنگ‌نما در نظر داریم و ویژگی های سنگ ها دقت کنیم. همواره بخاطر داشته باشید اگر امروز سنگ نامرغوبی را به دلیل کمبود سرمایه خودتان به عنوان سنگ‌نمای ساختمان مورد نظرتان انتخاب کنید؛ فردا هزینه‌های جانبی که ممکنست بابت این انتخاب نادرست متحمل شوید شما را آزار می‌دهد.

از آنجایی که ‌سنگ‌های نما بیشتر از سایر سنگ‌ها در معرض تغییرات اقلیمی محیطی قرار دارند؛ از هر سنگی نمی‌توانیم به عنوان سنگ‌نما در پروژه‌های ساختمانی استفاده کنیم برای انتخاب سنگ‌نما باید به ویژگی‌های همچون مقاومت سنگ در برابر شرایط سخت آب و هوایی و... دقت فراوانی کنیم.

امروزه سنگ‌های متنوعی را به عنوان سنگ‌نمای ساختمان‌های مسکونی، تجاری یا اداری در پروژه‌های ساختمان سازی مشاهده می‌کنیم که باعث شکیل‌تر شدن نمای ساختمان‌های در حال ساخت می‌شوند. از دیدگاه مالکان پروژه برای انتخاب سنگ‌نما همیشه جای سوال است که چه سنگی برای این پروژه بهترست یا چه سبک اجرایی ایده‌آل است؟ حتی برای برخی از مالکان سوال است که چه سنگی جدیدتر و مقرون به صرفه‌تر از سایر سنگ های موجود در بازار است؟ در این مقاله قصد داریم به جدیدترین سنگ‌نماهای ساختمانی اشاره کنیم تا اگر قصد انتخاب یا خرید سنگ‌نما برای ساختمانی را دارید؛ با انتخاب بهتر ساختمان شکیل‌تری را داشته باشید.

معرفی جدیدترین سنگ های نمای ساختمان مدرن و کلاسیک

معرفی جدیدترین سنگ های نمای ساختمان مدرن و کلاسیک

شاید به عنوان یک فرد عادی برایتان جای سوال باشد که چه فرقی بین سنگ‌نمای ساختمان‌های مدرن و سنگ‌نمای کلاسیک وجود دارد در واقع به نماهایی همچون نمای رومی نمای کلاسیک گفته می‌شود؛ ولی وقتی صحبت از نمای مدرن است از آنجایی که واژه مدرن به معنای جدید، مد روز، نو و امثال آن است. در واقع می‌توانیم این چنین بگوییم زمانی که در مورد سنگ‌نمای مدرن صحبت می‌کنیم؛ باید منتظر نمایی جدید یا مد روزی باشیم که از به روزترین روشها یا از متریال خاصی در آنها استفاده شده است. مسلماً این نماهای مدرن ویژگیهای را دارند که به راحتی آنها را از نمای کلاسیک متمایز می‌کند و اگر این ویژگیها را بشناسیم به راحتی این دو نما را می‌توانیم از همدیگر تشخیص ‌دهیم. برخی از مهمترین ویژگیهای نمای مدرن عبارتند از:
• استفاده از مصالح متنوع جدید و سنتی یا ترکیبی از هر دو
• پرهیز از طرح های قرینه، بلکه استفاده از ترکیبات نامتقارن
• تاکید بر خطوط افقی و عمودی
• ایجاد عمق و فضاسازی در نما
از آنجایی که در سنگ‌نمای مدرن بیشتر از یک نوع متریال ساختمانی استفاده می‌شود و برخلاف سنگ‌نمای کلاسیک ساده و خاص است امروزه جذابیت خاصی را برای اجرا پیدا کرده است. در سنگ‌نمای مدرن گاهی مواقع از مصالحی نظیر چوب، شیشه، آجر، بتن و... استفاده می‌شود که باعث جذابیت بیشتر کار نهایی از دیدگاه همگان می‌شود.
از انواع سنگ‌های که به عنوان سنگ‌نما برای طراحی و ساخت نمای مدرن و کلاسیک در ساختمانها می‌توانیم استفاده کنیم به سنگ‌ها زیر می‌توانیم اشاره کنیم.
انواع سنگ مرمریت، انواع سنگهای مرمر، انواع سنگ تراورتن، انواع سنگ گرانیت، انواع سنگ‌ آنتیک، انواع لایم استون

معرفی جدیدترین سنگ های نمای ساختمان مدرن و کلاسیک

سبک های مورد استفاده درباره سنگ‌نما

امروزه سنگ‌نما را بر اساس سبکی که کار شده است هم می‌توانیم طبقه‌بندی کنیم. از جمله معروف‌ترین این سبک ها می‌توانیم به سبک های زیر اشاره کنیم.
• سبک ساده: این سبک یکی از پرکاربردترین سبک‌های حال حاضر در پوشش نمای ساختمان‌هاست و تمرکز بیشتری را بر روی ظاهر ساده و مینیمال در اجرا دارد. در این سبک از سنگ‌های طبیعی یا مصنوعی با رنگ‌های متفاوت و بافت‌های ساده و یکنواخت می‌توانیم استفاده کنیم.
• سبک مدرن: این نوع سبک هم طرفداران خاصی را دارد ولی نسبت به سبک کلاسیک به مراتب کمتر استفاده می‌شود. در نمای مدرن با ایجاد طرح‌های ویژه معماری متفاوتی را ایجاد می‌کند و بیشتر دارای فرم‌های ساده و مینیمال است.
• سبک کلاسیک: این سبک یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین سبک‌های حال حاضر ساختمان سازی است ولی در تعداد طبقات و عرض قابل اجرا محدودیت دارد.
• سبک آرت دکو: این سبک همان سنگ نمای هنری است که یکی از جذاب‌ترین و خاص‌ترین سبک‌ها در سنگ‌نمای ساختمان محسوب می‌شود.
• سبک مینیمالیستی: این سبک از جدیدترین و مدرن‌ترین سبک‌های پوششی برای سنگ‌نمای ساختمان است و با استفاده از رویکرد ساده، کم‌جزئیات و تمرکز بر زیبایی ساده را در کل کار ایجاد می‌کند.

جدیدترین سنگ نمای ساختمان

موارد مهم در انتخاب انواع سنگ

مسلماً وقتی قصد خرید یک سنگ را دارید؛ فارغ از آن‌که برای کجای ساختمان از آن سنگ می‌خواهید استفاده کنید باید به موارد زیر حتماً دقت کنید تا انتخاب شایسته ای را داشته باشید.
• به مقاومت سنگ در برابر سرما و گرمای محیط توجه کنید به خصوص اگر پروژه ساختمانی در مناطق سردسیری واقع است.
• به مقاومت سنگ در برابر ساییدگی ها دقت کنید.
• اگر قرار است در سرویس بهداشتی یا محیط مرطوب از سنگ استفاده کنید به مقاومت آن در برابر مواد اسیدی و آب دقت کنید.
• به بودجه بندی که برای سنگ در نظر دارید هم توجه کنید.