بهترین سنگ نما برای مناطق گرمسیر

بهترین سنگ نما برای مناطق گرمسیر کدام است؟ این سوالی است که هر روزه از تیم مشاوره فروشگاه سنگ گرانیت مروارید مشهد پرسیده می‌شود. در پاسخ به این پرسش باید گفت که تراورتن بهترین، مطمئن‌ترین و ماندگارترین نوع متریال برای اجرای نما در مناطق گرمسیری هستند. وجود خلل و فرج زیاد، جذب آب پایین، مقاومت بالا در برابر سرما، گرما و تنش‌های حرارتی از جمله دلایل محبوبیت این نوع متریال به شمار می‌روند. برای آشنایی بیشتر با ویژگی‌ها و مشخصات انواع تراورتن با ما همراه باشید.

 

بهترین سنگ نما برای مناطق گرمسیر

 

معرفی سنگ های با تخلخل زیاد و چسبندگی بسیار بالا برای مناطق گرمسیری

معادن زیادی در کشور وجود دارند که از آن‌ها تراورتن استخراج می‌شود. هر یک از این نوع مصالح ساختمانی بسته به معدن خود ویژگی‌های منحصربه‌فرد و البته کیفیت‌های متفاوتی دارند. مسلما هر چقدر آهک ماده کمتر باشد، ماندگاری و دوام آن در نمای ساختمان به ویژه در شهرهای گرمسیری بالاتر خواهد بود.

سنگ سفید نما

تقریبا تمام سنگ‌های سفید برای نمای ساختمان در مناطق گرم مناسب هستند. بنابراین معادنی مانند دره بخاری، حاجی آباد، عباس آباد، ابیانه و آتشکوه را می‌توان از بهترین معادن فعال در این حوزه معرفی کرد. نکته حائز اهمیت این است که قیمت این نوع متریال بالا است؛ بنابراین بهتر است که به سراغ انواعی از سنگ سفید با قیمت و کیفیت متوسط بروید. از میان متریال مورد اشاره، تراورتن عباس آباد به عنوان معروف‌ترین نوع شناخته شده است.

البته مصالح مستخرج از معدن حاجی آباد نیز با وجود اینکه قیمت بسیار پایین‌تری از عباس آباد دارد، اما از نظر جنس و کیفیت دست کمی از آن ندارد.

 

بهترین سنگ نما برای مناطق گرم سیر

 

سنگ کرم نما

از بسیاری از معادن تراورتن ایران، سنگ کرم و کرم روشن به دست می‌آید. در هنگام انتخاب این نوع متریال بسیار مهم است که به معدن استخراج کننده و همچنین دسته بندی آن توجه داشته باشید. به طور قطع هیچ دو معدنی یک محصول با کیفیت مشابه نخواهند داشت و به همین دلیل قیمت محصولات آن‌ها با یکدیگر بسیار متفاوت است.
تراورتن‌های مستخرج از معادن طرق اصفهان، تکاب، حاجی آباد، ورتون، آبگرم، لوشان و محلات جزو بهترین و مطمئن‌ترین مصالح ساختمانی هستند. عواملی مانند تفاوت در معدن، کیفیت برش، کیفیت ساب و میزان تخلخل روی دوام و ماندگاری متریال و در نتیجه روی قیمت آن تاثیر می‌گذارند.
اگر هزینه کافی برای خرید سنگ سفید را ندارید، به سراغ انواع کرم و کرم روشن بروید. البته به یاد داشته باشید که تراورتن هر چقدر روشن‌تر باشد، قیمت بالاتری دارد. پیشنهاد مشاوران ما این است که در هنگام خرید سنگ کرم در ابتدا جنس و نوع معدن را در نظر داشته باشید و سپس به طرح آن دقت کنید. همچنین در صورتی که قصد اجرای نمای رومی، نیمه رومی، کلاسیک و حتی ساده را دارید، انواع متریال کرم و کرم روشن بهترین انتخاب برای شما است.

سنگ شکلاتی نما

معادن دهشیر، کاشان و اصفهان باکیفیت‌ترین نوع سنگ شکلاتی را تامین می‌کنند. رنگ شکلاتی بهترین انتخاب برای استفاده در شهرهای شرجی و گرمسیری است. زیرا این نوع متریال در مقابل تابش شدید نور خورشید دچار تغییر رنگ نشده و پوسته پوسته نخواهد شد. نکته قابل توجه دیگر این است که مصالح ساختمانی مورد بحث نسبت به انواع سفید و کرم قیمت مناسب‌تری دارند. البته این موضوع به معنای کیفیت پایین این محصولات نیست و رنگ آن‌ها دلیل اصلی تفاوت قیمتشان با یکدیگر است.
کیفیت تراورتن سفید بالا است و از همین نظر همیشه در اولویت انتخاب قرار دارد.

 

معرفی سنگ های با چسبندگی بالا در مناطق گرمسیر

 

در دنیای سنگ‌های شکلاتی نیز معادن خوبی وجود دارند که دارای قیمت‌های بسیار مناسب‌تری نسبت به تراورتن سفید هستند. چه بسا برای مقرون به صرفه بودن، نمونه‌های شکلاتی بهترین انتخاب محسوب می‌شوند. کارشناسان ما عقیده دارند که تراورتن شکلاتی بسیار بهتر و ماندگارتر از مصالح ساختمانی همچون ترامیت‌ها و مرمریت‌ها است.

فاکتورهای قابل توجه در انتخاب سنگ نما برای مناطق گرمسیر

در هنگام خرید مصالح ساختمانی برای پیاده‌سازی نما در مناطق گرمسیری باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید که در ادامه به معرفی 2 مورد از آن‌ها خواهیم پرداخت.

رنگ مصالح ساختمانی

از آنجایی که در مناطق خشک میزان تابش نور خورشید زیاد است، باید به رنگ مصالح ساختمانی مورد استفاده در نما دقت کافی داشته باشید. رنگ‌های تیره درصد زیادی از گرما را به خود جذب کرده و به داخل ساختمان انتقال می‌دهند، اما رنگ‌های روشن می‌توانند نور را بازتاب دهند. سفید عباس آباد، تراورتن ابیانه، تراورتن کاشان و تراورتن طرق از نظر رنگ بهترین نوع مصالح ساختمانی هستند.

 

بهترین سنگ نما برای مناطق گرمسیر

 

مقاومت در برابر گرما و نور خورشید

در شهرهای گرم اختلاف دمای شب و روز بسیار زیاد است و در هنگام خرید مصالح ساختمانی باید به این اصل مهم توجه کرد. برای مثال بهترین سنگ نما برای مناطق گرمسیر باید دارای عایق بسیار قوی بوده و سرما و گرمای ساختمان را حفظ کند. همچنین بعضی از متریال آهکی مانند تراورتن به دلیل داشتن خلل و فرج زیاد در اثر انبساط و انقباض دچار شکستگی و ترک خوردگی نمی‌شوند. خلل‌های نامنظم موجود در این نوع متریال باعث افزایش مقاومت آن در برابر سرما یا گرمای شدید خواهد شد.