از بین بردن لکه سرکه روی سنگ

همیشه سرکه را به عنوان ماده ای برای تمیزکاری معرفی میکردیم، ضد لک و پاک کننده ای طبیعی که کاربردهای فراوانی دارد اما اگر خود سرکه جایی ایجاد لک کند چطور باید آن را رفع کنیم؟ حال وقت این است که به این سوال بک بار برای همیشه پاسخ بدهیم.

می دانیم که سرکه وقتی بر جسمی ریخته میشود لکه های زرد وسفیدی از خود به جای میگذارد که دیدن این لکه ها زیاد خوشایند نیستند و احساس خوبی به آن نداریم پس بنابراین، با مطالبی که در این مقاله ذکر شده کمک شایانی به شما خواهد شد.

 

از بین بردن لکه سرکه از روی سنگ

 

ترفند پاک کردن لکه سرکه از روی سنگ

اسیدی بودن سرکه می‌تواند به مرور زمان به سنگ آسیب برساند و ظاهر آن را کدر کند. در این مقاله، به بررسی ترفندهای مختلف برای پاک کردن لکه سرکه از روی سنگ می‌پردازیم::

سرعت عمل:

اولین قدم، پاک کردن سریع سرکه ریخته شده روی سنگ است. هرچه سریع‌تر عمل کنید، احتمال پاک شدن کامل لکه بیشتر خواهد بود.

جذب سرکه:

با استفاده از یک پارچه تمیز و جاذب، مانند حوله کاغذی یا دستمال میکروفایبر، تا حد امکان سرکه را از روی سنگ جذب کنید. از مالش لکه خودداری کنید، زیرا این کار می‌تواند آن را بیشتر پخش کند.

آبکشی با آب:

سطح سنگ را با آب سرد بشویید تا باقی‌مانده سرکه از بین برود.

 

بهترین روش برای از بین بردن لکه سرکه از روی سنگ

 

روش‌های پاک کردن لکه با استفاده ازجوش شیرین:

مقداری جوش شیرین را با آب مخلوط کنید تا خمیری به دست آید. خمیر را روی لکه بمالید و بگذارید 15 تا 30 دقیقه بماند. سپس با استفاده از یک پارچه یا اسفنج مرطوب، خمیر را از روی سنگ پاک کنید.

مایع ظرفشویی:

چند قطره مایع ظرفشویی را با آب گرم مخلوط کنید. محلول را روی لکه بمالید و با یک پارچه یا اسفنج نرم آن را پاک کنید. درپایان سطح سنگ را با آب سرد بشویید.

پاک کننده‌های سنگ:

از پاک کننده‌های مخصوص سنگ که برای از بین بردن لکه‌های اسیدی طراحی شده‌اند، استفاده کنید.

تست کردن پاک کننده:

قبل از استفاده از پاک کننده، آن را در قسمتی نامشخص از سنگ تست کنید تا از عدم آسیب به سنگ مطمئن شوید.

اعمال پاک کننده:

طبق دستورالعمل روی محصول، پاک کننده را روی لکه اعمال کنید.

آبکشی:

سطح سنگ را با آب سرد بشویید.

 

ترفندهای پاک کردن لکه سرکه از روی سنگ

 

نکات مهم:

از شوینده‌های اسیدی، مانند جوهر نمک، برای پاک کردن لکه سرکه استفاده نکنید، زیرا این شوینده‌ها می‌توانند به سنگ آسیب برسانند. از مالش یا سابیدن لکه خودداری کنید، زیرا این کار می‌تواند لکه را عمیق‌تر کند.
در صورت عدم موفقیت روش‌های خانگی، از خدمات شرکت‌های قالیشویی و سنگ‌سابی استفاده کنید.

راهکارهای پیشگیرانه:

از سرکه برای تمیز کردن سطوح سنگی استفاده نکنید.
در صورت استفاده از سرکه، بلافاصله آن را با آب بشویید.
از زیرانداز یا سینی برای جلوگیری از ریختن سرکه روی سطوح سنگی استفاده کنید.
با رعایت این نکات و ترفندها می‌توانید لکه‌های سرکه را از روی سنگ پاک کنید و از زیبایی و درخشش آن لذت ببرید.

ترفند پاک کردن لکه سرکه از روی چوب

علاوه بر نکاتی که قبلا برای پاک کردن لکه ها از روی سنگ گفتیم چند نکته نیز برای پاک کردن این لکه ها از روی چوب هم در اینجا ذکر شده است.

پاک کردن لکه ها با استفاده از روغن:

انتخاب روغن:

از روغن‌های گیاهی مانند روغن زیتون یا روغن کانولا استفاده کنید. مقداری روغن را روی پارچه نرم بریزید و به آرامی روی لکه بمالید. بعد از چند دقیقه، با یک پارچه تمیز سطح چوب را جلا دهید.

پاک کردن لکه ها با استفاده از پاک کننده ها

انتخاب پاک کننده:

از پاک کننده‌های مخصوص چوب که برای از بین بردن لکه‌های اسیدی طراحی شده‌اند، استفاده کنید.

تست کردن پاک کننده:

قبل از استفاده از پاک کننده، آن را در قسمتی نامشخص از چوب تست کنید تا از عدم آسیب به چوب مطمئن شوید. طبق دستورالعمل روی محصول، پاک کننده را روی لکه اعمال کنید و سپس سطح چوب را با آب سرد بشویید.

نکات مهم:

از شوینده‌های اسیدی، مانند جوهر نمک، برای پاک کردن لکه سرکه استفاده نکنید، زیرا این شوینده‌ها می‌توانند به چوب آسیب برسانند.
در صورت عدم موفقیت روش‌های خانگی، از خدمات شرکت‌های مبل‌ شویی و نجاری استفاده کنید.

 

ترفندهای پاک کردن لکه سرکه از روی سنگ

 

راهکارهای پیشگیرانه:

از سرکه برای تمیز کردن سطوح چوبی استفاده نکنید. در صورت استفاده از سرکه، بلافاصله آن را با آب بشویید. با رعایت این نکات و ترفندها می‌توانید لکه‌های سرکه را از روی چوب پاک کنید و از زیبایی و درخشش آن لذت ببرید.

نتیجه گیری

سرکه، علی‌رغم کاربردهای فراوانی که  به عنوان یک شوینده طبیعی دارد، می‌تواند در صورت ریختن روی سطوح سنگی و چوبی، لکه‌های ناخوشایندی ایجاد کند. اسیدی بودن سرکه می‌تواند به مرور زمان به سنگ چوب آسیب برساند و ظاهر آن را کدر کند، پس شما با رعایت نکاتی که ذکر کردیم می توانید از لکه های مزاحمی که براثر ریختن سرکه بر سطوح سنگی و چوبی ایجاد شده است راحت شوید و بتوانید سطوحی تمیز و زیبا داشته باشید.